2018. április 21., szombat

"Megőrülsz" Grillcsirke

Először is itt küldök anyumnak 50 millió puszit, mert karácsonyra meglepett ezzel a grill tállal. :)
Másodszor, mi a lópikuláért nem próbáltam ki eddig?!?!? Kedves ÉN,légy egy kicsit, egy iciripicirit BÁTRABB az új dolgokkal! Na ennyi közjáték elég is volt.



A piacon árul egy bácsika grillcsirkét, ha veszel tőle, ezzel a mondattal adja át a portékáját:
-Hölgyem, ma is finomat főzött! :)

Ez a grillcsirke még annál is mérföldekkel finomabb! Megőrülsz tőle!

Hozzávalók:
1 grillnek való szárnyas (1,5 kg)
A páchoz:
StreetKichen oldalról vettem a fűszerkeveréket, némiképp módosítottam az összetevőkön saját ízlésvilágra formálva
2 tk őrölt pirospaprika
1 tk fokhagymapor
1/2 tk őrölt feketebors
1 mk őrölt fehérbors
1 mk gyömbérpor
1/2 mk őrölt szerecsendió
1 tk majoranna
1 tk oregano
1/2 mk borsikafű
A fűszereket jól összekeverem.



A megmosott, papírtörlővel nagyjából felitatott baromfit jól besózom és kókuszzsírral bekenem kívül belül. Ezután a fenti fűszerkeverékkel alaposan bedörzsölöm kívül.
A forma közepébe vizet és olajat öntök, erre húzom rá a csirkét, körberakom apró burgonyával és lilahagymával.
6-os fokozaton sütöttem 1,5 órát, az elv: 1/2 kg-onként 20 perc sütés + az egészre 1/2 óra.
Negyedóránként fordítottam az állaton egy negyed fokozatot, így én voltam a humán-processzoros grillfunkciója a sütőnek. :D
Akinek nincs ilyen csúcs kerámia sütője, helyettesítse nyugodtam a kuglóf formájával. :) Ugye, ugye..
Ropogós, omlós, ízes, "na még egy kicsit, csak az íze kedvéért"...azt hiszem mindent elmondtam róla.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése