2017. február 19., vasárnap

Házi aszalt szilvás puszedli szelet

"Én a gyerekbe fektetem be a pénzem, zsíros kenyér meg kakaó formájában, és az kamatozik, bármilyen inflációt túl tud élni. Ha nem sokat bosszantom azt a gyereket, akkor talán majd ő fog taszigálni engem a tolószékben."

Böjte Csaba



Készült a lánykámnak pár teafilter, amit magam varrtam, jó kis teadélutánokra. :) Modeszta ihletett meg.  A képeken ezeket is láthatjátok. Mi főleg a gyümölcsteákat kedveljük, meg hát nőuralom van, ezért a rózsaszín és árnyalatai, de azért egy két zöld tea is gazdára talál, ha valaki azt szereti. :D
Kedves barátnőmtől kaptam a teafilter tárolót, egy horgolt tál formájában. Tökéletes teadoboznak.



A receptet Juditka konyhájában találtam, és mivel kaptam egy jó adagnyi aszalt szilvát magostól, egyből erre a sütire gondoltam. Jó puha volt a szilva, simán kézzel ki lehetett nyomni a magokat.

Hozzávalók: 
2 db tojás
12 dkg barna cukor
5 dkg méz
12,5 dkg sertés zsír vagy puha vaj
1 narancs reszelt héja
15 dkg liszt
0,5 dl tej
2 tk mézeskalács fűszerkeverék
csipet só
1 tk szódabikarbóna
20 dkg aszalt szilva (lehet kicsit több is)

Tetejére a csokimázhoz: 
10 dkg étcsokoládé
2 ek étolaj

A zsírt és a mézet összeolvasztottam, a tojást kikevertem a cukorral (én kézi habverővel csak), majd az egészet összekevertem a száraz hozzávalókkal (liszt, fűszerek, narancshéj, szódabikarbóna). A végén belekerült az apróra vágott gyümölcs is. Amikor az egészet jó alaposan elkevertem, még nyakon öntöttem a tejjel. Egy kisebb tepsibe kentem a masszát, amit előtte sütőpapírral béleltem.
180 fokon 30-35 perc alatt készre sül.  Amikor kihűlt bevontam az olajjal elkevert olvasztott csokival. Tényleg olyan, mint a puszedli. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése