2017. január 16., hétfő

Hecsedli leves

Amikor már végképp nem tudom mit főzzek, elkezdem lapozgatni az otthoni szakácskönyveket. Találtam is az egyikben egy nagyon jó receptet. Csipkebogyó leves. Ez kell nekem! Amúgy is ez a tél a csipkebogyó készlet felszámolásáról szól, állandóan isszuk teának. Most egy üveg lekvár lényegült át.

Hozzávalók:
4 evőkanál olaj
3 evőkanál liszt
5 dl almalé (100 %-os)
egy kis üveg csipkebogyólekvár (ecetes tormás üveg)
fahéj, só, citromlé, citrom reszelt héja
gyömbér, kardamon (ezt nem írta a recept, de én tettem bele)
2,5 dl édes vörösbor (ezt lecseréltem rózsaszörpre, 3/4-e a családnak nem fogyaszt alkoholt, így a bor visszakerült a szekrény tetejére)
tejszín
babapiskóta

Az olajat felforrósítom egy lábosban, rádobom a lisztet, és amikor világos zsemleszínű lesz, fokozatosan felöntöm az almalével. Beleteszem a fahéjat, a citromhéjat, megsózom, és még ízlés szerint fűszerezem (gyömbér, kardamon). Öntök hozzá még kb. 1-1,5l vizet, és felforralom, majd 10 percet főzöm. Ekkor lehúzom a tűzről, - a citromhéjat és a fahéjat kihalászom belőle - és hozzákeverem (bot turmix-szal) a csipkeízt, és a vörösbort/illetve a rózsaszörpöt. Felverem a tejszínhabot, és a habbal, meg babapiskótával tálalom.
Nálunk hidegen fogyott el, melegen annyira nem jöttek ki az ízek.


2 megjegyzés:

  1. Vittem. :) Van 2 üveg hecsedlilekvárom, amit már vagy 2 éve rejtegetek. :))

    VálaszTörlés
  2. Egészségedre! Te vörösborral csinálod? Kiváncsi leszek úgy milyen!

    VálaszTörlés