2015. november 3., kedd

Narancsos-csokoládés sütemény

Kaptam én szülinapomra -  még tavasszal - egy csokoládés receptkönyvet, szebbnél-szebb képekkel illusztrálva.
Szeptemberben aztán, hogy-hogy nem, leálltam a csokival. Egyszerűen nem kívántam. Nem tudom, mi történt velem. Talán tisztult a szervezetem. 33 napig tartott ez az állapot. Azóta sem vagyok a régi, de jobb is talán, hogy nem eszek napi rendszerességgel csokit, csak kb. hetente.
Azóta ez az első csokis süti, de ez betalált. Isteni, puha, pont megfelelő arányokkal. Karácsonyra is el tudom képzelni.
Egy kicsit módosítottam a hozzávalókon, zárójelben jegyzem le az eredeti arányokat.

Hozzávalók:
200 g cukor (175 g)
200 g vaj (175 g)
4 tojás (3 tojás) felverve
200 g liszt (175 g) átszitálva
2 tk sütőpor
2 evőkanál kakópor átszitálva
2 evőkanál tej
3 evőkanál narancslé
1/2 narancs héja

Én a narancsszirupos tetőt lehagytam, túl sok cukrot írt hozzá.

20 cm-es átmérőjű üvegtálban sütöttem.

A cukrot a puha vajjal habosra vertem, egyenként beletettem a tojásokat, így külön én nem vertem fel. A végén beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet.
Két részre osztottam, az egyikbe ment a kakaó és a tej, a másikba a narancs leve- és héja.
Kanalanként pakoltam az előre kivajazott tálba majd körbeforgattam a fakanállal, a márványos hatás kedvéért.
Kb. 40 percig sütöttem, 8-as, 6-os, majd a végén 4-es fokozaton.
Ha legközelebb sütöm a tál szélére felkenem a sütit, mert nekem mindig kipúposodik.
Narancs illat terjengett a lakásban keveredve a csokoládéval, míg sült. Langyosan kakaóval, vagy csak úgy magában, hidegen jöhet.




4 megjegyzés:

  1. Én is-pontosabban mi,mert a süteményeknél mindig van kiskuktám- hasonlót sütöttünk a minap,de lesz ismétlés is mert nagyon gyorsan elfogyott:))
    Gondolom ismerős,hisz az utóbbihoz(mármint az eltüntetéséhez) neked is van "apró segítséged":)))

    VálaszTörlés
  2. Igen, Anya kis csillaga ezzel vesztette el a "kakaó" szüzességét. Eddig bírtuk megmenteni a csokitól. Már nem hatott a - ez felnőtteknek való - duma.

    VálaszTörlés
  3. Vittem a receptet, nagyon jól néz ki a süti :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom is. A könyvben lévő fotón még szebb, de csak a cukorbevonat miatt. :)

    VálaszTörlés