2015. június 7., vasárnap

Ricottás sonkás penne



Akciós volt a ricotta, és a mozzarella, így hát landoltak a kosaramban. Hogy mit főzzök belőle, fogalmam sem volt. Ránéztem a szarvasi oldalára és az egyik receptet némiképpen átvariálva elkészült az ebéd. Bejött, maradhat, máskor is szívesen látjuk az asztalon. :)

Hozzávalók: 
50 dkg penne
kevés főzővíz
25-30 dkg füstölt házi sonka
1 szál újhagyma
20 dkg brokkoli
1 gömböc szarvasi mozzarella
250g szarvasi ricotta 
1 tömlős sajt natúr
só, bors, szárított petrezselyem
olívaolaj

A tésztát sós, olívaolajos vízben kifőztem. A brokkolit rózsáira szedve kevés sós vízben roppanósra pároltam.
A sonkát csíkokra, az újhagymát karikákra vágtam. Kevés olajon a hagymát és a sonkát kicsit megizzasztottam, erre mertem a kifőtt tésztát, jó 2 dl főzővízzel, majd rányomtam a tömlős sajtot és a ricottával együtt alaposan átkevertem. A brokkolit is hozzátettem, majd a mozzarella felét beletépdestem. Most már csak vigyázva kevertem rajta egyet-kettőt, hogy a zöldség ne törjön össze, de a sajt nyúlósra olvadjon a meleg tésztától. Ekkor így nézett ki:


Tűzálló tepsibe kanalazva, a maradék mozzarellát rátépdesve szárított petrezselyemmel meghintve, már csak egy negyed órás csőben sütés volt hátra fogyasztásig. Jó étvágyat:


Azt hiszem ez működni fog úgy is, ha a brokkolit póréhagymára, vagy mángoldra cserélem...ami késik, nem múlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése