2015. április 24., péntek

Medvehagymás kocka

"Csak egy szilánkja vagyok annak a tükörnek, amelynek teljes alakját és formáját nem ismerem. Ennek ellenére azzal, ami rendelkezésemre áll, fényt tükrözhetek a világ sötét zugaiba - az emberek szívében lévő fekete foltokra -, és némely emberben bizonyos dolgokat megváltoztathatok. Ez az, amire én törekszem." 

Robert Fulghum


Hozzávalók: 
60 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
kevés cukor
2,5 dl tej
3 teáskanál só
1 tojás sárgája
10 dkg zsír / vaj

1 tubus sajt
1 marék medvehagyma

A lisztet egy nagyobb kelesztőtálba szitáltam, egy kis lábosban meglangyosítottam a tejet, beleszórtam egy kevés cukrot, és az élesztőt belemorzsoltam. A liszt mélyedésébe ütöttem bele a tojás sárgáját, a tál szélén körbe sóztam, elmorzsoltam a zsírt és amikor az élesztő feljött a tojás mellé öntöttem a mélyedésbe. Összegyúrtam, duplájára kelesztettem. Míg kelt egy csokor medvehagymát felaprítottam és kikevertem egy tömlős sajttal (natúr). A tésztát kisodortam, megkentem a medvehagymás krémmel, és hajtogattam. Lenyomtam, majd kockákra vágtam. Nagy gáztepsiben megsütöttem.

Lehet még extrákkal felszerelni, pl. sajtot, szezámmagot szórni a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése