2015. március 4., szerda

Sütőtök krémleves

Barátnőmnél ettem, ízlett, így én is megfőztem a magamét.

Hozzávalók: 
1 darab sütőtök (nem mértem)
1 szál sárgarépa
1 közepes krumpli
gyömbér (kb. hüvelykujj körömnyi)
só bors, kakukkfű, szerecsendió
1 közepes vöröshagyma
kevés olaj
2 dl tej
2 evőkanál kukoricakeményítő

Tálaláshoz:
szalonna kockák sütve
szárított zeller levél
tökmagolaj

Megpucolom és karikákra, kockákra vágom a zöldségeket. Az olajat hevítem, megfuttatom rajta az apróra vágott vöröshagymát. Erre dobom a répa karikákat, amikor sárgul az olaj, akkor jön rá a sütőtök -  és a krumpli kockák. Felöntöm vízzel, és fűszerezem. Amikor puhára főztem a zöldségeket botmixerrel pépesítem, majd egy kevés tejjel csomómentesre keverem a keményítőt, és behabarom vele a levest. Kisült szalonnával tálalom, megszórom zeller levéllel, és meglocsolom tökmagolajjal.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a krémleveseket, ez is nagyon finom. :)

    Indítottam egy játékot, ha van kedved, csatlakozz te is. :)

    VálaszTörlés