2014. július 13., vasárnap

Májas párnácskák

"A rózsák soha, egyetlen percre sem felejtik el, hogy szépségük a föld ajándéka. Annak is tudatában vannak, hogy amikor eljön az ideje, eltűnnek majd, magként hullanak vissza a földbe, és a föld csak azoknak a rózsáknak a magjait fogadja be, amelyek nem feledték el, honnan jöttek. Amikor csupasz lábunkkal érintjük a földet, a rózsák látják, hogy mi sem feledkeztünk meg a földről. És ők ezt nagyra becsülik."

Serdar Ozkan: A megtalált rózsa

Uzsonna vendégeim voltak, nekik készült ez a látványos pékáru. Ízletes falatkák, még a legkisebbek is megkóstolták. A receptet Illéskrisz konyhájában találtam.

Hozzávalók a töltelékhez: 
20 dkg csirkemáj
vöröshagyma
egy kevés csemegeszalonna
1 tükörtojás (nálam még két maradék fehérje)
só, bors, kakukkfű, snidling
2-3 evőkanál házi natúr joghurt (eredeti receptben mustár)

Hozzávalók a párnákhoz:
1 és 1/2 bögre liszt
10 dkg hideg vaj

1/4 bögre jéghideg víz
Lekenéshez 1 tojás sárgája
Szóráshoz szezámmag

A lisztet a darabokra vágott vajjal késes aprítóba tettem, és "vizes homok" állagúra kevertem. Majd egy tálba áttéve, sóztam és vizet löttyintve hozzá összedolgoztam. Vigyázat, nem biztos, hogy az összes víz kell.
Folpackba csomagolva betettem a hütibe. Én a tölteléket már előző nap elkészítettem.
Egy serpenyőben kiolvasztom a katonákra vágott szalonnát, ennek zsírjára jön a hagyma, és a máj. Mikor a máj kész, sózom és fűszerezem, hozzáadom a tükörtojást, és áttéve késes aprítóba a joghurttal krémesre keverem.
A tésztát kinyújtom vékonyra, majd egy derelye szaggató segítségével korongokat vágok ki, amiket megtöltök egy kiskanálnyi májas krémmel, és összezárva a formát alakul ki a félhold forma a recékkel.
Vajas papírral kikenek egy tepsit, rásorakoztatom a batyukat, lekenem tojássárgájával és megszórom szezámmaggal. 6-os fokozaton elkezdem sütni. Teljes lelki nyugalommal elköltök egy finom ebédet kedvesemmel, aztán egy érdekes beszélgetés kellős közepén nagy hirtelen felugrok és rohanok a  konyhába, az éppen megsült párnákat kikapni a sütőből :). (fél óra alatt kész)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése