2014. július 29., kedd

Hamis a marcipán

"-Isten úgy teremtette a cédrust, mint a világegyetem energiáinak gyűjtőtárházát...Az emberből, szerelmes és szeretettel átitatott lelkéből ugyanis sugárzás árad. E sugárzás a fölötte álló égitestektől visszavetve a másodperc töredéke alatt visszatér, újra eléri a Földet és minden élőnek életet ad... A Nap, mint az égitestek egyike, e sugárzás nem teljes spektrumát veri vissza...
A világegyetembe az emberből csak a fényes sugárzás jut ki. S onnan a Földre úgyszintén csakis jótékony sugárzás érkezik vissza...
Ha viszont az emberben túltengenek a rossz érzések, kisugárzása sötét színeket ölt. A sötét kisugárzás pedig nem tud fölemelkedni, ezért a Föld belsejébe hatol. A mélységből visszaverődik, formát ölt és visszatér a felszínre. Ilyen formák a tűzhányók kitörései, a földrengések, a háborúk..."

Vlagyimir Megre: Anasztázia

Régóta szeretném elkészíteni ezt a hamis marcipánt, már minden hozzávaló a rendelkezésemre állt, kivéve az idő. :) Ennek most jött el az ideje.


Hozzávalók:

1 dl tej
30 dkg porcukor (eredeti receptben 35 dkg)
10 dkg vaj (eredeti receptben 12,5 dkg )
20 dkg rétesliszt
1 evőkanál színtelen mandula aroma (Dr Oetker márkájú)

Gyúráshoz: 

1-2 evőkanál porcukor
1-2 evőkanál keményítő (nálam ez kimaradt, abszolúte lustaságból...)

A tejben elkevertem a cukrot, majd kis lángon gyöngyöztettem míg a cukor teljesen fel nem oldódik.
Kisebb adagokban hozzászórtam a lisztet, kézi habverővel közben simára kevertem, - majd az eredeti recept szerint: főzzük pár percig, míg sűrű és krémes lesz az állaga, - nekem azonnal az lett, de azért csak főztem még 1 percig. Ekkor vettem le a tűzről és a vajat darabokban hozzákevertem, majd az aromát is.
Délután készült, egész este, éjjel hűlt, másnap gyúrtam át, és folpackba csomagolva a hűtiben várja gyönyörűséges sorsát.
Recept: Juditka konyhájából

Felhasználása: Marcipán pillangók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése