2014. július 30., szerda

1/2 torta, ennyi csak...

"-Nem szabad, hogy az étkezés az embernek gondot okozzon. Enni úgy kell, mint lélegezni, az evéssel nem kell törődni, nem szabad, hogy az elterelje a legfontosabbról az ember elméjét. A Teremtő ezt a gondot másokra ruházta azért, hogy az ember emberhez méltóan, küldetését teljesítve tudjon élni."

Vlagyimir Megre: Anasztázia

Ma lett fél éves a kislányunk. Sebes szárnyakon röppent tova ez a fél év. Mondhatnék számadatokat, mennyit hízott, mennyit nőtt, de nem teszem. Inkább írok a határtalan örömről, bizalomról, tartós rajongásról és a finom szeretetről, ami átlengi ezt a fél évet, harmóniát, családot teremtve.
Boldogság, sosem hittem volna, hogy ez a szó immáron kevés az állapotom kifejezésére. Kitörő lelkesedés, mérhetetlen hála, alázat és türelem, mind-mind az anyaság. Köszönöm, hogy megtapasztalhatom.
Ismét új utak, izgalmas és mozgalmas következő fél év jön, hogy kikerekedjen az a torta. :) Várom nagyon!

Szicilíai kávétorta mascarponés krémmel és marcipán pillangókkal




Hozzávalók: 

100 g étcsokoládé
60 g vaj / kókuszzsír
40 ml presszókávé
1 evőkanál rum
3 db tojás
2 evőkanál cukor
100 g őrölt mandula (nálam dió)
a recept nem írta de nekem kb. 80 g lett a dió, ezért 4 evőkanál kukoricalisztet és egy csipet sütőport is tettem bele)

Egy kisebb lábosban vízfürdőben megolvasztom a csokit a vajjal, kevergetem közben, hogy szép fényes legyen. Kihűtöm. 
Egy tálban kézi habverővel felverem a 3 tojást a cukorral, a csokival elkeverem és végül fanállal a diót beleforgatom. Sűrű krémes masszának kell lennie. Mivel nekem eléggé folyt, ezért jött a lisztes pótlás.
A recept szerint 18-as formában kell sütni 35 percig 175 fokon. Én 20-as formában vajas papírral megkenve, és kerek sütőpapírral kibélelve sütöttem 4-es fokozaton 25 percig. 
Nyitott ajtónál még 10 percet hagyom hűlni. 
Maga a szicíliai kávétorta ennyi lett volna, max lekvárral töltik, én tovább gondoltam.
Receptet: itt találtam.

Krém: 

25 dkg mascarpone
200 ml habtejszín
2 evőkanál cukor
bourbon vaníliás cukor

A hozzávalókat gépi habverővel krémmé verem. A kihűlt tortát cérna segítségével vízszintesen elvágtam, majd félbevágtam. Megtöltöttem a krémmel, elfordultam és mire visszanéztem, láss csodát ellepték a pillangók. :)



4 megjegyzés:

  1. Ugyanezen érzések töltik ki az én lelkem is lassan négy éve:))Még ma is rácsodálkozok néha,hogy van egy tündérkém.
    Nagyon sok boldog,együtt töltött pillanatot,féléveket,évtizedeket kívánok nektek szeretettel!

    Jó ötlet ez a fél torta,aranyos:)

    VálaszTörlés
  2. Ugye, ugye? Gondoltam én, hogy csodás lesz, de hogy ennyire? <3

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a 6 hónapos kislányhoz, még nagyon sok öröm és boldogság, no meg gondok, aggódás is vár rád, sok-sok küzdelem, de ezzel jár az élet, amit semmiképp nem lehet, nem szabad kihagyni, nekem két lányom van, mindkettő már felnőtt, de mióta csak a világra jöttek, naponta adtam/adok hálát az égnek, hogy belevágtam, nem volt könnyű, de mindennek ellenére mindent megért. Visszapillantva nem is tudom, hogy szaladtak el ennyire az évek :-))))

    VálaszTörlés
  4. Szaladnak, repülnek pillangószárnyon. :)

    VálaszTörlés