2014. június 21., szombat

Harcsapaprikás túrós mácsikkal

"Tudod Malacka, van úgy, hogy valaki nagyon tőrödik a másikkal. Azt hiszem, ezt hívják szeretetnek."
Micimackó

Tökéletes, különleges, ízletes, egészséges. Kár, hogy a harcsa aranyárban van. Így hát afrikai rokonával helyettesítettem. Megjárja ez is.



Anyum meglepett házi mácsiktésztával. Jó nagy adaggal. Én meg vettem a piacon mellé harcsát.

Hozzávalók: 
kb. 80 dkg harcsafilé
2 vöröshagyma
1 újhagyma
2 paprika
2 paradicsom
só, bors, pirospaprika
tejföl, liszt, víz a habaráshoz
1/2 kg túró
szalonna
csusza-vagy mácsiktészta

A hagymát megpucolom, apróra vágom, a paradicsomról lehúzom a héját, és a paprikával együtt aprítom.
Kevés olajon felteszem a hagymát párolódni, ha üveges, hozzáteszem a paprikát és a paradicsomot, fűszerezem, és felöntöm egy kevés vízzel. Amíg a zöldségek puhulnak, nagyobb darabokra szeletelem a halat. Majd 5-5 percre a lecsós alapba teszem, mindkét oldalát megsütöm. A harcsa darabokat kiszedem, és késes aprítóba öntöm a paprikást, hogy szép krémes massza legyen. Majd elkészítem a habarást, és besűrítem a mártást.
A szalonnát kis katonákra vágom és kisütöm. A zsírját félreteszem, ezzel fogom locsolgatni a kifőzött, forró mácsikot. Közben felteszek egy nagy lábosban vizet, hogy kifőzzem a tésztát, amit összekeverek a túróval.

Tálaláskor 2 szelet halat teszek a tányérra, leöntöm a paprikással, és túrós mácsikkal, tetején szalonnapörccel kínálom.

u.i.: A mácsik, kb. ujjnyi hosszú, és 1-2 cm szélesre vágott tészta, a nagymamám mindig ilyennel készítette a túrós és a darás tésztát. Imádtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése