2014. április 4., péntek

Black and White torta

"12 lépés csokiprogram. Soha ne légy 12 lépésnél távolabb a csokoládénál."
:):):)
Terry Moore


Étcsokoládés, porhanyós tészta, fehércsokis tetővel.  Anyum szülinapjára készült.
Maga a tészta recept Hugh csokitortája, tudjátok a River Cottage-os kissé bolond (de jóindulatúan) szakács, aki kiköltözött vidékre, és ott gazdálkodik.

Hozzávalók a Black részhez: 
250g étcsokoládé (nálam 2 tábla és 1 evőkanál holland kakaópor)
250g vaj
4 tojás
200g kristálycukor (mindig kevesebbet teszek, most kb. 170g volt)
50g liszt
50g őrölt mandula (nálam dió)

Hozzávalók a White részhez:
fél tábla fehércsoki
1 kis pohár tejföl
kis porcukor
pukkantós fólia (a diszítés miatt)

A fehér részt Juditka konyhájában láttam, ő egy csokihabot díszített vele itt.

Vízgőz felett megolvasztottam az étcsokit a vajjal, majd kihűtöttem, elég langyosra, hogy a tojással elkeverve ne váljon rántottává. :) Tojásokat szétválasztottam, a fehérjét pici sóval felvertem, majd a sárgájához adva a cukrot, habosra kevertem. Ehhez jön a csokis vaj, a liszt és a darált dió vagy mandula. Jól kekevertem, majd a végén fakanállal óvatos mozdulatokkal belekevertem a tojáshabot. 30 percet sütöm kb. 23 cm átmérőjű tortaformába, amit előzőleg sütőpapírral béleltem.

Vízgőz felett megolvasztottam a fehércsokit is, elkevertem a tejföllel, kóstolás után még egy kevés porcukrot tettem bele. Ezt kentem a torta tetejére, és a pukkantós fóliával fedtem, attól lett ilyen érdekes a mintázata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése