2013. december 31., kedd

Szilveszteri szerencse süti


Először arra gondoltam, elmegyek és veszek egy négylevelű lóhere kiszúrót, hogy tudjak szerencse sütit sütni. Aztán kerestem valamit a fiókban és a kezembe akadt egy linzer kiszúró, aminek éppenséggel 4 szirma volt. Meglendült a fantáziám, és tudtam, hogy ebből nagyszerű szerencse hozó rágcsa lesz.



A recept Juditka konyhájából  van, most éppen ez az egyik kedvenc helyem, ahová gyakran ellátogatok. Ő még karácsonyra készítette fenyő kiszúróval.

Hozzávalók:
45 dkg liszt
20 dkg margarin
3-4 teáskanál só (legközelebb 3 elég) 
1 tojás sárgája
10-10 dkg füstölt és sima sajt 
5-6 evőkanál tejföl
A kenéshez a maradék tojásfehérje + pirospaprika
Szezám mag a szóráshoz.

A hozzávalókat jól összegyúrtam, kinyújtottam (én vékonyabbra, mint Judit) majd kiszaggattam több részletben a virágos kiszúróval, utána spatulával (nálam jégkrém pálcika) bevágtam a négy oldalát, és a mutató ujjammal benyomkodtam a szirmokat, hogy jobban hasonlítson a négylevelű lóherére. Lekentem tojásfehérjével elkevert pirospaprikával, szórtam rá szezám magot, és pirosra sütöttem.
Pont olyan, mint a kréker. Sajnos az én sütőm már a végét járja, és ha vastagabbra hagyom az alja megég, a teteje meg nyers, ha meg leveszem a hőfokot (így is hatos fokozaton sütöttem), akkor meg nem győzőm kivárni, mert hát lett 4 tepsivel, több, mint 100 db. :) Jól jön a délutáni társas játékhoz.

VIDÁM, ÉS SZERETETTELJES ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK!

2 megjegyzés: