2013. november 10., vasárnap

Mazsolás túrógombóc

"Az egészséges önbecsülés legfontosabb feltétele az, hogy az erősségeinket és gyengeségeinket tárgyilagosan lássuk, és egyensúlyban lévőnek találjuk. Mindenkinek mindkettőből van éppen elég."
Harriet Lerner

A receptet itt találtam, én karamell öntetet nem csináltam hozzá, attól nekem ünnepi lesz.

Hozzávalók: 
50 dkg túró
15 dkg búzadara
5 dl tej
1 evőkanál vaj
5 evőkanál cukor
1 csg vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
5 dkg mazsola (nálam ez több volt)
Forgatáshoz: 
kb. 10 dkg pirított zsemlemorzsa

A tejet felforralom a cukrokkal, beleszórom a darát és a vajjal együtt simára keverem, és egy percet még forralom. Gyakran kevergetem, hogy hamarabb hűljön, (én kitettem a konyhaablakba) és mikor már langyos, hozzáadom a mazsolát. Amikor teljesen kihűl, beleforgatom a citromhéjjal ízesített túróba. Alaposan, többször átforgatom, hogy darab dara vagy túró ne maradjon benne. 
A zsemlemorzsát lepirítom és ha kész, vizes kézzel gombócokat gyúrok és meghempergetem a morzsába. Porcukorral meghintve tálalom. Ehhez én nem igényeltem tejfölt, se más öntetet. Másnap mikróba melegítve felpuhul a dara, esetenként még egy kicsit szét is repedhet a gombóc, ízre viszont zseniális. Na jó, lehet, hogy eperlekvárral még meg lehetne bolondítani. 


Kellemes mazsolázást hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése