2013. november 8., péntek

Hokkaido tökleves

A hokkaido tök japánból származik, kerek zöldes, élénk narancssárga színű, érdekessége, hogy főzve, vagy sütve a héja is fogyasztható. Persze a sas ősöktől már tudjuk, hogy héjában van a vitamin, hogy ezzel a szófordulattal éljek. Anyukám termesztett, kaptam, így hát nem nagyon volt más választásom: egy életem, egy halálom, kipróbálom.
Nagyon jól tettem. Érdekes ízvilág, különleges, zamatos, repetáért kiáltó.

 A képen a két kerek a hokkaidó, a hosszúkások pedig sütőtökök. A nagyobb tök lett a leves áldozata. 

Hozzávalók:
1 hokkaidó tök kibelezve, héjastól kis kockákra vágva
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés olaj
1 krumpli
víz,
só, fehérbors, vega-mix (olyan, mint a vegeta, adalékanyagok, és só hozzáadása nélkül)
kevés tejföl+tej
tálaláshoz:
tökmagolaj
tejföl
tökmag

A tököt megmostam jó alaposan, mivel a héja is az ételbe kerül, Negyedbe vágtam, és egy kanál segítségével kivájtam a magos részt, majd kis kockára vágtam.
A vöröshagymát és 1 gerezd fokhagymát felaprítottam és olajon üvegesre pirítottam.
Hozzáadtam a szintén meghámozott, kockázott burgonyát, és a tök darabkákat. 
Felöntöttöm vízzel, fűszereztem (só, bors, vega-mix), majd alacsony lángon hagytam jó fél órát rotyogni. Fakanál segítségével megnéztem elég puha-e a tök (egy darabkát a lábos oldalára nyomtam, és ha eléggé szétment, akkor "tök" jó), bot turmix-szal pépesítettem, és a végén behabartam. 
Annyira sűrű lett, hogy nem kellett semmi liszt a habarásba, sőt még vízzel fel kellett öntenem plusz újra sózni. 
Tálaláskor elengedhetetlen a rácsöppögtetett tökmagolaj, és pár szem tökmag. A narancssárga színt kiemelendő még kis fehér tejföl pöttyökkel lehet díszíteni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése