2013. október 6., vasárnap

Duplán szilvás spirál kalács

"A vándormadarak története egy ígéretről szól...
A vándormadarak ígérete a visszatérés."
Jacques Perrin: Vándormadarak


A receptet itt találtam. Annyit változtattam, hogy a spirál töltelékét kicseréltem mákról szilvalekvárra, amit étcsokoládé darabkákkal tuningoltam.

Hozzávalók: 
40 dkg liszt
2 dkg élesztő
1,5 dl tej
kevés cukor
csipetnyi só
1 tojás +1 tojás sárgája
10 dkg vaj.

Töltelék:
szilvalekvár
100 g étcsoki darabolva

Tetejére:
kimagozott félbevágott szilva
1 kiskanál kukoricakeményítő
1 kiskanál porcukor
1 tojás fehérje

A hozzávalókból egy kelt tésztát dagasztottam. Majd kelesztőtálban hagytam, hogy duplájára keljen. Ekkor 3 darabba vettem. Kinyújtottam szalag alakúra mind a három darabot, és megtöltöttem szilva lekvárral +az étcsoki darabkákkal. Feltekertem és kivajazott kapcsos tortasütőbe (26 cm) spirál alakban elhelyeztem. A résekbe tettem a felezett szilvákat, amiket meghintettem a keményítő porcukor keverékével, és a végén ecsettel megkentem a tojásfehérjével.
Jó egy órát sütöttem. Cseles, mert a tűpróbával, a puha tölteléket érhetjük el, ami megtévesztő lehet. Nagyon jót tesz neki a csokoládé... különleges alakú, nagyon szilvás kalács.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése