2013. október 13., vasárnap

A névnapi rózsa

"- Nálatok  - mondta a kisherceg - az emberek egyetlen kertben ötezer rózsát nevelnek. Mégse találják meg, amit keresnek. 
- Nem találják meg - mondtam.
- Pedig egyetlen rózsában vagy egy korty vízben megtalálhatnák...
- Minden bizonnyal - feleltem.
- Csakhogy a szem vak - tette hozzá a kis herceg. - A szívünkkel kell keresni. "
Antoine de Saint-Exupéry

Anyum névnapjára küldtem haza meglepetésnek ezt a süticsokrot: 


A receptet itt találtam. Amikor megláttam, már akkor tudtam, hogy névnapi meglepetés lesz belőle.

Hozzávalók:                                         

20 dkg liszt, 
12 dkg búzadara
0,5 dl olaj
0,5 dl joghurt
6 dkg vaj
1/2 csg sütőpor
piros ételfesték

A sziruphoz: 
25 dkg cukor 
3 dl víz
1 citrom leve
A száraz hozzávalókat (liszt, dara, sütőpor) elkevertem egy tálban, majd hozzáadtam a többi alapanyagot is és puha tésztát gyúrtam. Folpackba csomagolva a hűtőbe tettem. 
Közben egy kislábosba tettem a szirup hozzávalóit és jól felforraltam, összefőztem. A tésztát lisztes felületen jól kinyújtottam, a nagyobbik pogácsaszaggatóval korongokat szúrtam ki a tésztából. 6 korongot egymásra tettem, úgy, mintha egy kiöltött nyelv lenne és feltekertem. 
Középen elvágva kész is lett 2 rózsa. Már csak a külső szirmokat kell egy kissé lehajtani. 
Forró sütőben fél órát sütöttem és még forrón nyakon öntöttem a sziruppal. A rózsa nem volt hajlandó beszívni a szirupot ezért még legalább 5-ször nyakon öntöttem. :) Aztán muffin formába tettem, hátha a lecsöpögő szirup így beszívódik. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése