2013. augusztus 15., csütörtök

Kókuszos nápolyka

Leleményes háziasszonynak lenni elég kreatív feladat. 


Bonbonnak indult és nápolyi lett belőle. Nem baj, elfogy. :)
Vettem tejport, hogy abból készítsek sűrített tejet, majd abból kókuszos bonbont.
Csakhogy nem lett eléggé formázható. Persze az lett, csak nem bírtam kivárni, míg meghűl, így aztán megbontottam egy nápolyi lapot, és elkezdtem bekenni a kókuszos krémet:


Akkor láttam meg, hogy nem lesz elég ez a mennyiség.
Így aztán készült egy csokiganache is, amit szintén nem vártam meg, hogy kihűljön és kenhető szilárdságú legyen, ezért a csokis rész kissé vékonyka lett.


A kókuszkrémhez:
sűrített tejet elkezdtem melegíteni, és beleöntöttem a kókuszreszeléket (sajnos mennyiségeket nem tudok)
A csokiganachehoz:
1 tábla étcsokoládé vízgőz felett felolvasztva
2 dl habtejszín hozzákeverve, kihűtve.
Felváltva kentem az ostyalapokra, majd sütőpapírt tettem a tetejére és nehezéket (két könyvet), így tettem a hűtőbe, hogy felpuhuljon és összeérjen. Párom csodálkozott is miért tettem a könyveket hidegre. :) 



1 megjegyzés:

  1. Hű ez nagyon klassz, milyen jók a "véletlenek". Imádom a "véletleneket" :)
    Gyönyörű szeletek, a nápolyit nem szeretem, de ez más :) ezt örömmel megkóstolnám.

    VálaszTörlés