2013. március 15., péntek

Talpra magyar, kész a reggeli!



Hirtelen ötlettől vezérelve készült ez a reggeli. :)
Ha már minden hozzávaló volt itthon, és amúgy is szerettem volna kipróbálni a posírozott tojást, így ez a színes (mondanám, hogy tavaszi, csakhogy kinézve az ablakon a hó beborított mindent) étel került ma reggel az ünnepi asztalunkra.

Posírozott tojás elkészítése:
felteszünk sós vizet a gázra, beleöntünk 1 evőkanál ecetet. Mikor forr, beleütünk egy tojást, úgy hogy egy merőkanalat teszünk előtte a vízbe. A merőkanálban a tojás egyből fehéredni kezd, és ahogy a kanalat többször beleengedjük a bugyogó vízbe, 1-2 perc alatt kész a tojásunk. A merőkanál azért hasznos, mert a fehérje így nem úszkál el a vízben, hanem szépen egyben marad, és kiemelni is könnyebb. 

A barna kenyeret eztán megkentem natúr vajkrémmel (nádudvari, mert az e adalék mentes), középre tettem a tojást, a két szélére pedig piros retket szeltem és spenótlevelet helyeztem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése