2013. január 21., hétfő

Csokis pite

"Nem ezen az egyetlen módon szólok hozzád. Figyelj Rám a lelked igazságában. Figyelj Rám a szíved rezdülésében. Figyelj Rám az elméd csendjében.
Hallj meg Engem mindenütt. Valahányszor kérdésed támad, tudd, hogy már válaszoltam rá. Aztán nyisd ki a szemed a világra. A válaszom ott lehet a másnapi újság egyik cikkében. Egy éppen megírt szentbeszédben. A legújabb filmben. A dalban, amit tegnap komponáltak. A szavakban, amelyek elhagyják szeretteid ajkát. Egy hamarosan megjelenő barát szívében."

Beszélgetések Istennel

Karácsonyra hozott nekem a Jézuska többek között egy pitetálat. Most ezzel kísérletezek.
Készült már habos-almás pite tojás nélküli tésztával, gyönyörű volt, csak éppen este 9-re lett kész és a vendégek szőröstül-bőröstül felfalták így fotó nem készült róla.
Most éppen a csokis változatot kaptam lencsevégre. Ez elég tömény, de meg lehet vele birkózni. :)

A tésztához szükségünk lesz:
33 dkg lisztre
20 dkg vajra
1 tojásra
0,5 vízre (legközelebb tejre cserélem)
egy csipet sóra
s egy kevés cukorra

A csokis töltelékhez szükségünk lesz:
20 dkg étcsokoládéra
2 dl tejszínre

A tésztához a hozzávalókat összegyúrom, és a gombócot hűtőbe teszem pihenni egy fél órát.
A piteformát vajas papírral kikenem és a tésztát belenyomkodom. Ezért kár előszedni a nyújtófát.
Meg lehet a szélét csipkedni, hogy formásabb legyen. A közepét villával megszurkálom és elősütöm, alacsony hőfokon, inkább szárítom. Közben gőz felett felolvasztom a csokoládét, a tejszínnel elkeverem és a félig sült tésztára öntöm, majd még 10 percre visszateszem a sütőbe. Én kb. 40-50 percet sütöm, de átlag sütőnek elég a fél óra szerintem. Vigyázat, bűnös élvezet!



2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm!!!!!Néha kell az ilyen élvezet,bár nekem elég az ilyenből 2 falat.Férjem odalesz érte.:)

    VálaszTörlés
  2. szívesen és jó étvágyat hozzá! Ez olyan vékony pite lesz, mint az amit az ikeában is adnak, de attól még tömény a csokitól.

    VálaszTörlés