2012. december 29., szombat

Házi készítésű folyékony szappan

Ismét egy hand made (kézzel készült) termék, ami gyorsan elkészül, filléres költsége van, és lehet tudni mit tartalmaz. Mi nem használunk folyékony szappant, ezek ajándéknak készültek. Maga az alkotás szépsége miatt fogtam neki és nem csalódtam. 

Szükségünk lesz egy szappanra, egy sajtreszelőre, egy bögrére, egy lábosra, vízre, és 1 evőkanál glicerinre. (gyógyszertárban kapható, kb. 200 Ft egy kis üvegcse kb. két adagra elég) Meg persze üvegekre, vagy szappantartóra amibe töltjük. Kb. 2 és 1/2 liternyi jön ki ebből az adagból.


Egy szappant lereszelünk sajtreszelőn és kimérünk belőle 1 bögrényit. A legtöbb szappan jó, én most Fa szappannal dolgoztam. Azt mondják a Dove szappannál mások az arányok, mert abban több a hidratáló anyag. Lábosba töltjük, és hozzáadunk ugyanazzal a bögrével 10 egységnyit. Jöhet bele az 1 evőkanál glicerin. Feltesszük a tűzhelyre, és addig melegítjük, amíg elolvad a szappan-reszelék, közben kevergessük szorgalmasan. Nem kell forralni. Amikor elolvad a szappan még annyira langyos, hogy az ujjam bele tudom tenni. Ekkor félretesszük a tűzhelyen, és elmegyünk aludni. :) A szakirodalom 12 óra pihentetést javasol. Este még ilyen vízszerű az egész. Másnapra kész a folyékony szappan. Kicsit nyúlós állaga lesz. A cégnél már teszteltem teljesen jó. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése