2012. szeptember 13., csütörtök

Kolozsvári köleskása

A kölesről általában a papagájkaja jut eszünkbe. Nem is tudtam, hogy mi ilyen jól tartjuk a háziállatainkat. Ez egy szuper gabona, elősegíti a normális bélműködést, fényessé teszi a hajat, erősíti a körmöket, véd a fogszuvasodástól, és E-vitamin tartalmának köszönhetően késlelteti az öregedést. Ezenkívül visszaállítja a sav-bázis egyensúlyt, erősíti a látást, szabályozza a vércukorszintet, gyulladáscsökkentő, immunerősítő, csökkenti a vér koleszterinszintjét, és végül de nem utolsósorban ez a Föld ásványanyagokban leggazdagabb gabonája. Kell ennél több?

Hozzávalók: 
15 dkg füstölt kolozsvári szalonna
1 bögre köles
2,5 bögre víz (a szakirodalom háromszoros vízmennyiséget ír, ezt persze csak utólag olvastam)
fagyasztott zöldségek (borsó, hagyma, bébirépa, zöldbab) egy kisebb tálnyi
só, bors, petrezselyem

A szalonnát zsírjára sütöm, ebbe a zsiradékba engedem bele a kölest, kicsit pirítom majd felengedem vízzel. Amikor elkezd forrni hozzáadom a fagyasztott zöldségeket és ízlés szerint sózom, fűszerezem. A továbbiakban ugyanúgy járok el, mintha csak rizst főznék.


3 megjegyzés:

  1. Biztosan finom lehet ez is,múltkor rakott kelt készitettem kölessel! Szuper volt az is:)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is van mindig a kamrában, na meg nem csak a kamrában:)
    Szép estét!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Böbe, örülök, hogy rám találtál. :) nézz be máskor is!
    Mági, nálam hónapokig volt ott mire rászántam magam, nem bántam meg, sőt szárnyalni kezdett a fantáziám...

    VálaszTörlés