2012. május 9., szerda

Klasszikusok - Sonkás kocka

"Hát mi tagadás, akadtak jelek. Méghozzá jó jelek. És bolond, aki a jelekre nem figyel. Hiszen az emberi életet mindenféle titokzatos, földöntúli erő irányítja, ám ezek a földöntúli erők eléggé méltányosak és szívélyesek ahhoz, hogy kisebb nagyobb jelekben megmutassák ábrázatukat. A szerencsét jósoló jelek."
Rónaszegi Miklós: A Rettenetes Kartal


Ez egy bájos étel. Még sosem ettem, eddig. Nem igazán voltam menzás, de arra emlékszem, még fősulis időszakból, hogy volt egy hétfői napunk, amikor reggel 8-tól este 19-ig óráink voltak. Nem is tudom hogy bírtuk... ja de, hát egy-egy órát ellógtunk. :) Mindegy is, a lényeg, hogy aznap én mindig a menzán halat kértem rizzsel és tartárral, és volt egy aranyos csoporttársnőm, aki annak ellenére, hogy nem ette meg a húst, állandóan sonkás kockát kért. :) Elmondása szerint, ebben az ételben elhústalanítják a sonkát. Most is van egy munkatársam, aki nem eszik húst. Ehhez képest, mindig szalámis pizzát eszik. Mert hogy szalámi nevű állat nincs. :) Hát én ezt sosem fogom megérteni!?! :)))

Lényeg a lényeg:
50 dkg fodros kockatészta kifőzve
30 dkg füstölt sonka elsőként felkockázva, másodjára késes aprítóba "ledarálva"
175 g tejföl
3 tojás szétválasztva a fehérje felverve a sárgája a tejfölbe keverve
sajt a tetejére

A tésztát kifőztem, és egy tűzálló cseréptálba terítettem. A darált sonkát elkevertem a tojás-sárgájával és a tejföllel, végül a tojás-fehérje habbal. A sonkás keveréket ráöntöttem a tésztára, a cseréptálban elkevertem és sütöttem kb. 1/2 órát, majd a tetejére reszeltem a sajtot. Még addig sütöttem, míg a sajt megolvadt.

A receptet valahol olvastam, de utána már nem találtam meg, így emlékezetből ennyi tellett, lehet még vaj és só kellett volna bele, kicsit száraz lett ugyanis, na majd legközelebb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése