2012. február 16., csütörtök

Makaróni újratöltve

Már több blogon olvastam erről a húsgombócos tésztáról, így hát nekem is ki kellett próbálnom.


Hozzávalók: 
50 dkg sertés darált hús                                          0,7 dl paradicsomlé (házi)
2 fej vöröshagyma                                                  1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma                                               5 dkg füstölt cs. szalonna
kevés aprított petrezselyem                                     oregano, bazsalikom
só                                                                           só
fehérbors                                                                fehérbors


1/2 kg makaróni tészta kifőzve

A hagymákat és a petrezselymet késes aprítóban ledaráltam. Hozzáadtam a húshoz, fűszereztem és vizes kézzel gombócokat gyúrtam belőle. Nem voltam benne biztos, hogy a szószban nem esik szét, ezért a még mindig maradt paprikás lisztbe forgattam őket (lsd. sárgaborsó főzeléknél) (szám szerint 34 golyóbis lett), és kicsit sütöttem olajban (2-3 percet). (asszem megdöntöttem a zárójeles mondat rekordját) :)))
A szalonnát kisütöttem, zsírjában üvegesre pirult a hagyma, felöntöttem a paradicsomlével, beleültettem a gombócokat és fűszereztem. Kicsit összerottyantottam az egészet, majd a makarónival keverve tálaltam.

2 megjegyzés: