2012. február 17., péntek

Citromos-mézes krémes

"Némelyek szerint szabad akaratot adtam nektek, ám ugyanezek az emberek azt is kijelentik, hogy ha nem engedelmeskedsz Nekem, akkor a pokolra küldlek. Ugyan miféle szabad akarat volna ez?"

Beszélgetések Istennel

Még karácsonyra vettem egy adag mézes lapot készen, hogy csak be kelljen tölteni, de aztán nem úgy alakult az élet, ahogy az ember eltervezte. Mivel nem akartam, hogy megromoljon, és már így is a zárt zacskóban kezdett keményedni, ideje volt kezdeni vele valamit.
A  citromos krémet anyukám variálta át (egy filléres receptes füzetből származik az eredeti) eredetileg 4 tojást írt a recept, anyum is lecsippentett egyet belőle, meg én is. :)))

Citromos krém hozzávalói:
4 tojás -lakáshiteleseknek (későbbiekben LH) 2 
2 csapott ek liszt -LH  1
30 dkg cukor -LH 15
4 evőkanál víz -LH 2
1 egész citrom -LH 1/2
20 dkg vaj -LH 10
esetleg 2 dl tejszín -LH tejszínhabpótló por +tej 


A tojásokat a vízzel a cukorral és a liszttel felfőzöm. Rövid ideig kell csak a gázon maradnia, ha már rántotta illatot érzek, majdhogynem elrontottam...
Ha kihűlt a citrom  levével és lereszelt héjával ízesítem. Anyum még egy tejszínhabpótló port is felvert a zacskón feltüntetett mennyiségű tejjel, és azzal meg a vajjal kikeverte a krémet. Lehet felvert tejszínnel is, nagyon habos lesz tőle a krém és nagyon-nagyon finom. Ezek után betöltöm a mézes lapokat a citromos-habos krémmel, és örülök ha az elején van esélyem egy fotóra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése