2012. január 10., kedd

őrült csokitorta


Őrült, aki nekiáll ennek-gondoltam, mikor a hozzávalók vásárlásánál kezdtem összeszámolni a tételeket. Végül is kb. 1000 Ft-os torta lett, ami még talán barátinak is nevezhető a mai világban. Ez egy liszt nélküli sütemény, a receptet itt találtam, annyit változtattam rajta csak, hogy 6 tojás helyett 5-öt használtam, mivel itt a piacon akkorákat adnak, hogy a tetejét nem tudom rácsukni a tojástartónak. Illetve rá lehet, csak akkor összetörik a tartalma :)

Hozzávalók:
100 g vaj
140 g étcsokoládé darabokra törve
140 őrült mandula (persze csak egészben kaptam sósan, így lemostam róla a sót, megszárítgattam konyharuha között és ledaráltam)
5 nagyobb tojás szétválasztva
85g cukor
késhegynyi sütőpor (nem írt a recept, de gondoltam nem árt)


A vajat felolvasztottam a csokival és szobahőmérséklet(ű)re hűtöttem, hogy a belekerült tojássárgája ne csapódjon ki, és ne változzon csokis-rántottává :). Közben kézi habverővel kevergettem.
A cukorba kevertem a sütőport, majd az egészet apránként a felvert tojásfehérjéhez adtam. Ez utóbbihoz gépi habverőt használtam. A mandulát a csokihoz adtam miközben folyamatosan kevertem a kézi habverővel, végül hozzáadtam lassanként a felvert habot is. Az egészet egy kivajazott tortaformába öntöttem és 25-30 perc alatt készre sütöttem. (6-os fokozaton) Langyosan tejszínhabbal a legfincsibb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése