2011. december 7., szerda

Másképp csíkos sütemény

"Anyámat egy kolerajárvány vitte el nem sokkal a polgárháború után. A Montjuichon temettük el a negyedik születésnapomon. Nem emlékszem többre, mint hogy egész nap és egész éjszaka szakadt az eső, s amikor megkérdeztem az apámat, miért sír az ég, ő hiába keresgélte a szavakat, nem tudott válaszolni. Hat évvel később anyám hiánya még mindig kísértett, a bennem üvöltő csendet akkor még nem tudtam szavakkal csillapítani. Apámmal egy Santa Ana utcai kis lakásban éldegéltünk a templomtér közelében.
...Gyerekkoromban, ha nem jött álom a szememre, úgy altattam el magam, hogy a szobám sötétjében elsoroltam anyámnak a nap eseményeit, az iskolai kalandjaimat, s mindazt, amit aznap tanultam. Nem hallhattam a hangját, nem érezhettem az érintését, de a ház összes sarkából az ő fénye, az ő melege sugárzott, s a kisgyerek hitével, aki még az ujjain meg tudja számolni, hány éves, bizton éreztem, hogy akárhol van is, hallja, mit mondok. Előfordult, hogy apám titokban az ebédlőből fülelt, és némán zokogott.
Azon a júniusi hajnalon, emlékszem arra ébredtem, hogy kiáltozom. A szívem úgy kalapált, mintha ki akarna ugrani a mellkasomból, és el akarna szökni tőlem. Apám rémülten rohant a szobámba, átölelt, és hosszasan nyugtatgatott.
-Nem emlékszem az arcára! Nem emlékszem a mama arcára! -lihegtem levegő után kapkodva.
Apám erősen magához szorított.
-Nem baj Daniel! Én majd helyetted is emlékszem rá."

Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka


Eredetileg 3 különböző ízű tésztából készül, mivel én a mákot nem szeretem, ezért két kakaós lap közé került egy diós, e miatt másképp csíkos ez a süti.
Majdnem az eredeti recept: 
1. tésztalap: 
1,5 dl tejföl, 1 tojás, 1 kiskanál szódabikarbóna, 5 evőkanál liszt, 5 evőkanál cukor, 5 evőkanál mák
2. tésztalap:
ugyanazok, csak a mák helyett 5 evőkanál darált dió
3. tésztalap:
ugyanazok, csak a dió helyett 5 evőkanál kakaópor és 2-3 evőkanál tej ( ha holland kakaóport használunk, akkor 2 evőkanál elég, így is láthatóan elég sötét színű lesz)
A folyós tészta-alapot, egy sütőpapírral bélelt tepsibe egyengetem és külön-külön megsütöm.
Krém:
1/2 l tej, 3 evőkanál búzadara (eredetileg 1 l tej és 8 evőkanál búzadara, de akkor a  tetején is van krém, én azt soknak találtam) 25 dkg margarin, 20 dkg porcukor, 2 csg vaníliás cukor, tetejére reszelt csokoládé.
A tejet egy lábosban felforralom, a darát habverővel kevergetve beleszórom, és csomómentesen elkeverem. 3-4 percig kis lángon főzöm. Leveszem a tűzről és még 5 percig duzzasztom, sűrű gríz lesz belőle.
Amíg hűl, addig a margarint a cukorral habosra keverjük, a kihűlt tejbegrízhez adjuk. A három lapot a következő sorrendben megkenjük krémmel: Alul a mákos, rá a krém, utána a kakaós, újra krém, végül a diós, tetejére krém és csokireszelék.
Ehhez képest a képen látható másképp csíkos süti: kakaós lap+krém+diós lap+krém+kakaós lap+csokimáz+csokidarabkák



2 megjegyzés:

  1. ugye ugye, valahogy harmonikusabb. köszönöm, hogy benéztél hozzám, gyere máskor is.

    VálaszTörlés