2011. október 17., hétfő

Rákóczi Túrótorta


Párom szülinapjára készült ez a meglepetés torta, kolléganőmtől származik a receptje, és kedvesen át is jött segíteni. Nagyon finom, könnyű, illatos, mennyei. Mmm...

Hozzávalók a tésztához: 
30 dkg liszt
csipet só
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 tojás sárgája 
egy kevés sütőpor
egy löttyintés tej ha nem áll össze a tészta
Baracklekvár a tészta kenéséhez
Lényegében egy linzertésztát állítottunk össze, ezt nyomkodtuk bele a tortaformába. Majd alacsony hőfokon (180 fok) kb. 15-20 percet elősütöttem. Amíg sült kikevertük a túrókrémet és a habot.
Hozzávalók a túrókrémhez:
1/2 kg túró
10 dkg porcukor
kevés búzadara
1 citrom reszelt héja
Villával összetörtük a túrót és elkeverjük a többi hozzávalóval.
Hozzávalók a tojáshabhoz:
2 szobahőmérsékleten pihentetett tojásfehérje
8 dkg porcukor
kevés kukorica keményítő
A fehérjékhez fokozatosan adagoltam a cukrot, majd a keményítőt, és sokáig vertem robotgéppel, hogy fényes, sima habot kapjak.

A tésztát vékonyan megkentem baracklekvárral, majd rápúpoztam a túrót, azt elnyomkodtam egyenletesen, majd a hab került rá. Villával elgereblyéztük :-), végül egy kis porcukrot szitáltunk a tetejére, a ropogóság miatt. Még egy fél órát sütöttem alacsony fokozaton, inkább csak szárítottam. Sütőben hagytam kihűlni. Hát, a tökéletes csak egy gyenge kifejezés rá, de tényleg. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése