2011. szeptember 20., kedd

Gomba



" Van mi arany, bár nem fénylik díszesen,
Van ki vándor, és majd hazatér,
Régi erő nem múlik nyomtalan,
Fagyot kibír a mély gyökér.
Lángját a tűz visszakapja,
Árnyékból a fény kiszáll,
Összeforr a törött szablya,
És koronás lesz újra a király."

Cross Borns: Kalandozások középföldén

Ez a sütemény volt gyermekként a kedvenc lakodalmas sütim. Nekünk nem volt meg a receptje, így mindig csak ilyen különleges alkalmakkor ehettem. Vacsora után mikor kihozták a sütiket, én mindig megettem a gombát, majd végigmentem az asztalok között, és sorban elkértem a többit :-). Ha elfogyott, folytattam a kosárkákkal (majd az is felkerül egyszer). Aztán valamikor diák-koromban eszembe jutott, hogy azóta sincs meg a recept. Elkezdtem keresni, akkor még nem volt ennyire elterjedt a net, (húúú, ilyen is volt), és szájról-szájra módszerrel kutattam, de aki keres, talál.
Íme: 
40 dkg darált háztartási keksz
30 dkg vaj
3 evőkanál barack lekvár (ez nem volt az eredeti receptben, de nekem nem állt össze a tészta) 
Ebből gyúrtam össze a gomba fejeket.
Gőz felett csokoládét olvasztottam és bevontam a kalapokat.
A szára lett fél babapiskóta. 
(az eredeti receptben még 15 dkg vajat, 10 dkg cukorral ki kellett volna keverni és ezzel összeragasztani két fél babapiskótát, de nekem úgy túl vaskos lett volna a szára.)
Karácsonyra eltudom képzelni a kalapokat fehér csillagokkal díszítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése