2011. szeptember 27., kedd

Csirke chips kukoricasalátával

"Szülei azt akarták, hogy pap legyen belőle, a juhokhoz hasonlóan csak az ételért meg az innivalóért dolgozó egyszerű falusi család büszkesége. Ezért aztán latint, spanyolt meg hittudományt tanult. Csakhogy kiskorától fogva arra vágyott, hogy megismerje a világot, amit sokkal fontosabbnak érzett, mint hogy az Istent vagy az emberi bűnöket ismerje meg. Egy szép napon aztán hazament a szüleihez, összeszedte a bátorságát, és megmondta az apjának, hogy nem akar pap lenni. Világot akar látni.

– Ebben a faluban már az egész világból megfordultak emberek, fiam – mondta neki az apja. – Valami újat keresnek, de ők maguk mindig ugyanazok maradnak utána is. Fölmennek a hegyre, hogy megnézzék a várat, és úgy látják, hogy azelőtt jobb volt, mint most. Akár világos a hajuk, akár sötét a bőrük, ugyanolyanok, mint itt a falubeliek.
– De én nem ismerem az ő váraikat otthon – ellenkezett a fiú.
– Amikor ezek az emberek meglátják a mi földjeinket és a mi asszonyainkat, azt mondják, hogy szívesen élnének itt örökké – folytatta az apa.
– Én viszont meg akarom ismerni az ő asszonyaikat és az ő tájaikat – mondta a fiú. – Hiszen ők sohasem maradnak itt.
– Azoknak az embereknek tele van a zsebük pénzzel – tette még hozzá az apa. – Mifelénk csak a pásztorok járják a világot.
– Akkor pásztor leszek.
Az apja már nem szólt semmit. Másnap adott neki egy erszényt, benne három spanyol aranypénzzel.
– Egyszer a mezőn találtam őket. Az egyháznak akartam adni hozományod gyanánt. Vegyél rajta nyájat, és vándorolj a világban, amíg csak rá nem jössz, hogy a mi várunk a legerősebb és a mi asszonyaink a legszebbek."

Paulo Coelho: Az Alkímista

Hozzávalók:
1 kg csirkemell - liszt - só - bors - fokhagymapor - majoranna - pirospaprika

A csirke receptjét itt találtam. A mellet kis kockákra vágtam, a liszttel elkevertem a fűszereket és belehempergettem a csirkéket, majd bő olajban kisütöttem. 
A kukoricasalátához elkészítettem az ecetes öntetet (pici ecet, víz, só, fehér bors, cukor) és ebbe tettem a kukoricát, a vörös babot, és egy nagy fej vöröshagymát cikkekre vágva.
Egyszerű, gyors, finom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése