2011. július 26., kedd

Baconbe csavart pangasius kapros öntettel rizságyon

A pangasius, avagy cápaharcsa ízletes, szálkamentes hal. Rácsodálkoztam, hogy a blogon még nincsen hal bejegyzés, annak ellenére, hogy nagyon szeretem a halat, és gyakran készítem is. Hát legyen ez az első.

Hozzávalók:
1 kg Pangasius filé
halak fűszerkeverék
annyi szelet bacon, ahány halszeletünk lesz (jelen esetben 8 db, ennyi volt 10 dkg-os csomagban)
egy csokor kapor
fokhagyma
tej
kukoricakeményítő
rizs

Fagyasztott formában vásároltam, így előző este kinn hagytam a konyha asztalon, hogy felolvadjon. Másnap kettévágtam a halakat, mert elég nagy szeletek voltak, halak fűszerkeverékkel bekentem, majd egy-egy szelet baconnel feltekertem. Könnyen kezelhető hal, nem volt szükség fogpiszkálóra, vagy hústűre a feltekeréshez. Még egy gerezd fokhagymát 4 részre vágtam és a 4 sarkába dobtam. Fóliával lefedtem és megsütöttem.
Elég sok levet eresztett, ami egyrészt a hallé volt, aztán a szalonna sós zsírja és benne a puhára főtt fokhagyma, ezt használtam fel aztán a kapros szószhoz.
Átöntöttem a levét egy nyeles serpenyőbe, a fokhagymát villával szétnyomtam, hozzáadtam az apróra vágott kaprot, majd mikor forrt a tejet, melyből egy kicsit egy tálkában elkevertem 3 kiskanál kukoricakeményítővel, hogy besűrítse a szószt. Lehet főzőtejszínt is használni. Párolt rizst készítettem hozzá. Nem voltam biztos benne hogy a hal lágy íze és a szalonna karakteres vonása illik egymáshoz, de nem kellett csalódnom. Isteni volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése