2011. június 13., hétfő

Csípős mediterrán csirkecomb párolt cukkinival

"Jelzik az éber csillagok, húsvérből fénnyé változok"

Kalapács: Sohase vár

Már többször elkészítettem ezt az ételt, amit a Praktika magazin 2009. júniusi számában fedeztem fel.
Hozzávalók: 
8 db csirkecomb (nálam alsó-felső vegyesen),
3 gerezd fokhagyma apróra vágva, 
1 cseresznyepaprika vagy csípős hegyes zöldpaprika, 
2 dl paradicsomlé (most paradicsomkonzerv, de jobb a lé),
mustár (nálam 1 evőkanál kiskunfélegyházi, és 1 kiskanál francia dijon-i magos),
zöldfűszerkeverék (oregánó, bazsalikom, kakukkfű), 
3 evőkanál olívaolaj
2 cukkini, és 2 fej lilahagyma
A combokat megmosom és alaposan bedörzsölöm sóval. A következő pácot készítem el hozzá: A paradicsomlevet simára keverem az olívaolajjal, a mustárral, hozzáadom a fokhagymát, a karikára vágott csípős zöldpaprikát és a zöld-fűszereket. Ebben pácolom a húst egy éjjelen át. A bepácolt húst 200°C-os sütőben sütöm meg, közben öntözgetem a páclével. Ha már puha a hús, megemelem a hőfokot, és pirítom piros-barnára. A cukkinit felkarikázom, a lila-hagymát cikkekre vágom, sózom és vajon megpárolom.
Én még rizst pároltam mellé, mert csak 1 cukkinim volt.



"Megsárgult kép a címoldalon,
Voltam már jó és rossz lapon.
Ez mind csak múló árny.
Mennyi csók és vallomás,
Mennyi póz és árulás,
és hány önáltatás."

Kalapács: Sohase vár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése