2011. május 30., hétfő

Gazdagon rakott zöldbab

"Mindig hív egy hang, hogy ismét útra keljek
Szüntelen bolyongás, a kedvem reményvesztett.
Lebegve úszom át az űrön, a bolygók apró csillagok.
Elérem egyszer majd talán, mit én is őrülten akarok."

Morpheus: Élet és Halál

Most készítettem először rakott zöldbabot, és hogy mi történt?
Szombaton elfogyott nagy része, és vasárnap mikor kedvesemnek szedtem, ezzel fogadott?
-Mi történt? Diétán vagyok?

így készült:
1 bögrényi rizs megfőzve
1/2 kg sertés darálthús
fél maroknyi kolozsvári szalonna       
1/2 kg fagyasztott zöldbab
2 db paradicsom
2 tojás sárgája
1 natúr joghurt
20 dkg reszelt sajt


A szalonna kisült zsírjába tettem a darált-húst, és a hús fehéredéséig fedő alatt pároltam, majd egy kis sót adtam hozzá, és addig sütöttem míg a húsból kiengedett víz el nem párolgott. Majd a következőképpen rétegeztem: először leterítettem a korábban megfőtt rizst, majd rászedtem a szalonnás-husit, és rákarikáztam a paradicsomokat, végül bevontam a zöldbabbal. Kikevertem a joghurtot a tojássárgájával és leöntöttem a már majdnem kész rakottast. Aztán reszelt sajttal hintettem meg és még sütöttem majd fél órát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése