2011. május 10., kedd

csácsi csirkecomb

"Kate: -Bárcsak létezne szakácskönyv az élethez, pontos receptekkel, hogy mikor, mit tegyünk. Tudom, most azt mondaná: akkor miből tanulnánk Kate?
-Pszichiáter: -Nem, nem ezt akartam mondani. Van más tippje?
-Kate: Nem, nem, mondja csak.
-Pszichiáter: Kár. Azt akartam mondani, hogy maga tudja a legjobban, hogy mindig az a legjobb recept, amit magunk találunk ki."

Részlet: az Ízlések és pofonok című filmből
Főszerepben: Catherine Zeta-Jones

Hozzávalók: 
3 db alsó-és felső csirkecomb egyben
1 dl olíva olaj
1,5-2 dl csácsi fehérbor (Zalaegerszeg mellett van Csács, és az ottani "hegyen" termett házi készítési bor)
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
só, fehérbors, 
1 evőkanál mustár kiskunfélegyházi, és 1 kiskanál eredeti magos francia mustár 
Egyik este bepácoltam a csirkét, úgy hogy pár helyen be is vágtam, mert jó húsos combok voltak. Másnap lassú tűzön sütöttem 1,5 órát. Az eredmény: a hús leomlott a csontról, puha, ízletes és karakteres ízvilágú combi-husikat kaptam. Újkrumplival, zöld-salátával tálalható.

1 megjegyzés:

  1. Isteni! Nekünk is csácsi hegyünk van! :)) Igaz, bor nincs a pincében, mert apukám mondása szerint a borkészítés tudománya nálunk apáról fiúra szállt. (Három lánya van. :)) )

    De jó, csácsi csirkecomb... :) Eszembe juttattad a hegyen eltöltött sok-sok szép órát. Köszönöm!

    VálaszTörlés