2011. május 2., hétfő

Budai májgaluska leves

Avagy a felének a felének a fele...
Májgaluska leveshez ugyebár kell elsősorban máj. Hát nekem volt otthon a fagyóban, de dupla adag, mint kellett volna, így aztán gondoltam veszek frisset, ráadásul a recept szerint még a hozzá való szívre is szükség lett volna, de hát ember tervez, Isten végez...
A piacon nem volt csirkemáj, se szív, elmentem 2 boltba is és egyik helyen sem találtam. Így maradt az olvasztás. A recept egyébként régi planétás-kártyáról került a kezembe.
Fél kg májat olvasztottam, aminek a felét megsütöttem, csak simán olajban.

Hozzávalók: 
25 dkg vegyes leves zöldség,
Só, 1 teáskanál majoránna,
1 csipetnyi törött bors,
3 gerezd fokhagyma
25 dkg csirkemáj (szívvel együtt)
1 tojás
7-9 dkg liszt
1 dl tejszín
1 dl tejföl
A megtisztított és kis kockákra vágott vegyes zöldséget fazékba teszem és ráöntök 1 l vizet.(nálam karikára vágott fehér-és sárgarépa került bele) Megsózom, majoránnával, törött borssal és fokhagymával fűszerezem és felforralom.
A forrásban levő levesbe beleteszem az egészben hagyott csirkemájakat és hárompercnyi főzés után kivéve, hagyom kihűlni.
A májat almareszelőn lereszelem (nálam sajtreszelő)és a felét az összes szívvel együtt visszateszem a levesbe. (szív nélkül, és a lereszelt máj, úgy néz ki, mint a gesztenyepüré :-)
A maradék reszelt májat összekeverem a felvert tojással, sóval, borssal, majoránnával és annyi liszttel, hogy galuskatészta sűrűségű masszát kapjak (1-2 evőkanálnyi vizet is keverek bele).
Ha a zöldség megfőtt, a galuskát beleszaggatom a levesbe, majd ha a galuska feljött a leves színére, akkor a liszttel elkevert tejszínes tejföllel behabarom. (tej és tejföl is tökéletes) Jól felforralva tálalom.


Nagyon finom és kiadós leves. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése