2011. február 11., péntek

Citromfüves narancslekvár

Ez életem 1. lekvárja.

Az eredeti receptet dr. oetker oldalán találtam . Kettő is van: az egyik skót narancslekvár, ebből a narancshéjat hagytam ki, a másik receptből a fűszereket tettem bele, saját készlet, és ízvilág szerint.

Nagyjából 2 kg narancsot megpucoltam, és igyekeztem a fehér hártyás résztől is megszabadítani a gyümölcsöket. Darabokra vágtam, leturmixoltam, és egy lábosba öntöttem. Hozzátettem 6 dl 100%-os narancslevet, 40 dkg cukrot elkevertem a dr. Oetker dzsemfix extra 2:1-el és ezt is a hozzáadtam. Elkezdtem főzni, majd fahéjjal és citromfűvel ízesítettem, majd forrás után folyamatosan keverve 3 percig bugyborékolva főni hagytam. Aztán már csak az előkészített csavaros üvegekbe öntöttem és lezárva fejre állítottam 5-10 percre.

Az illata almás-pitére emlékeztet a fahéj miatt, az íze először édes narancs, majd egy kevés kesernyés útóíz marad. Először elszontyolodtam e miatt a keserű íz miatt, aztán nagy kedvenc lett mégis. Kétszersülttel és ízesítés nélküli teával az igazi. Nem igényel cukrot a tea, ha narancslekvárral fogyasztom, egyszerűen fogyasztó! Csak jutott egy szóvicc a végére :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése