2011. január 13., csütörtök

Köményes oldalas krumpligombóccal

Mindig is csodáltam anyumat, amiért olyan finom, puha oldalast tud készíteni. Nekem sehogyan sem jött össze, annak ellenére, hogy többször elmondattam, leírtam hogyan is készüljön. Aztán egy régebbi Magyar Konyha magazinban találtam egy oldalas receptet, Pálffy István műsorvezető zöldbabos oldalasa.
Hát én a zöldbabot kihagytam belőle, és még pár apró változtatást eszközöltem, csak hogy a saját ízvilágom érvényesüljön.
Az eredmény, ízletes, szaftos, finom omlós husi, igazi kedvenc lett.

Hozzávalók:
1,2-1,5 kg oldalas, csontok mentén kisebb darabokra vágva
1 nagy fej vöröshagyma
10 dkg szalonna, nem kell húsos, elég a csemege szalonna is
só ízlés szerint
2-3 babérlevél
egész köménymag, nekem bejön és bátran lehet alkalmazni, már aki szereti (mint nemrég megtudtam, a köménymag vég a szemmel veréstől)

A szalonnát apróra vágom, a zsírját kiengedem egy nagyobb lábosban. A megtisztított, finomra vágott hagymát a szalonna zsírján üvegesre pirítom. A köménymagot a szalonnás-hagymás zsíron kipattogtatom, erre teszem az oldalasokat, majd felengedem vízzel, sózom és a babérlevelet is hozzáadom. Fedő alatt puhára párolom. Lehet hogy az elfőtt vizet pótolni kell közben, sőt biztos, hogy ne legyen rágós a husink. Ínyencek víz helyett fehérborral is készíthetik.

A krumpligombóc receptjén is módosítottam, sajnos az arányokat nem fogom pontosan tudni.

9 kisebb burgonya: meghámozva, sós vízben megfőzve, villával szétnyomva, lehet krumplinyomóval is, már akinek van ilyenje :-)
5 dkg vaj v. margarin
1 tojás
sajt reszelve
2 gerezd fokhagyma, apróra vágva, v. összenyomva
só, fehér bors
liszt, amennyit felvesz -tudom hogy ez a legrosszabb, amit írhatok, de ahogy kevertem össze a fenti hozzávalókat, és kezdett össze-ill. nem összeállni az "anyag", úgy adtam hozzá egyre több és több lisztet, amíg úgy éreztem hogy jó lesz. Egy kicsit a szilvás gombóc tésztájára fog hasonlítani, persze, nem édesen, hanem fűszeresen.

Nagyjából ping pong nagyságú gombócokat gyártok és szezámmagos zsemlemorzsába forgatom, majd bő, jó forró olajban kisütöm őket.

Ezek után nincs mese, meg kell enni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése