2011. január 16., vasárnap

Alig-rakott (k)Rumpli szomszédasszony módra

Én igazából nem szerettem a rakott krumplit, aztán egy kiadós estébe forduló beszélgetés a szomszédnál, és megéheztem, ők pedig marasztaltak vacsorára. Akkor kóstoltam ezt a fajta ételt, ami igazán ízletes volt.
Azóta többször is elkészítettem, tegnap este így:

14 db közepes sárga burgonya, megpucolva, vékony karikára vágva
kevés vaj, tegnap tyúkzsírt használtam
6 db főtt tojás, keményre főzve, felszeletelve
3/4 - 1 rúd csabai kolbász, felkarikázva
1 nagy doboz tejföl, 
1 kolbászos tepsis krumpli, vagy tejfölös csirke Knorr por
20 dkg reszelt sajt

A karikára vágott burgonyát kevés vajon megpárolom, nem kell megsütni, csak éppen hogy érezzék a törődést. Sok volt a krumpli és kisebb a teflon, így két részletben készült. Egy hőálló lapos hosszúkás tálban elrendezem a félig-kész krumplit. Miközben a második adag párolódik, elkeverem a port a tejföllel, és felét a krumplira halmozom. Elegyengetem, majd rászórom a kolbász-karikákat, és a tojás-karikákat. A második adag krumplit abba a tálkába öntöm, amiben a maradék tejfölös knorr-alappor van.
Összekeverés után ez lesz a felső réteg. Azaz krumpli-kolbász-tojás-krumpli. Sütöm fél órát, majd megszórom reszelt sajttal és sütöm még ugyanennyit.

Tulajdonképpen az alap-por fűszereitől lesz ízletesebb, mint az átlag rakott-krumpli, de ha valaki egészségesebben szeretné elkészíteni, használjon natúr fűszerkeveréket, sót, mert a vega-mixben nincsen, és a többi hozzávaló elé tegye a bio szócskát, eképpen: bio-burgonya, bio-tojás, bio-mangalica kolbász, és kész is a Reform-Rakott-(k)Rumpli :-) (csak hogy az alliteráció teljes legyen)

Végül is a burgonyát anyukám termesztette, a tojást nem a ketreces tartásút vesszük, csabai nem gyors érlelésű, várjunk csak, akkor mit is főztem én?

1 megjegyzés:

  1. Nekem van egy egyszerű, titkos trükköm a nagyonfinom rakott krumplira, por nélkül, vega mix nélkül. Egészen addig, míg ezt ki nem találtam egyszer, én sem szerettem a rakott krumplit. Azóta imádom. :)
    A blogon fenn van, írd be a keresőbe, asszem rakott krumpli néven van.

    VálaszTörlés